Vertrek uit zomers Nederland 7-9 mei

13 mei 2018 - Hemmoor, Duitsland

Door technische onvolkomenheden was ik nog niet in staat op iets op de blog te plaatsen...maar gelukkig het werkt allemaal weer.
Begeleid door de jarige Gerdien vertrek ik richting Purmerend, bij de afslag groengebied Purmerland nemen we afscheid. Vreemd en onwennig om weer alleen op reis te gaan.
Het weer is prachtig volop zon en een beetje oostenwind.
Via Beemster, slingerend door West Friesland (eerste koffie stop bij een molen) en Wieringermeer naar Den Oever. Wolken boven de Afsluitdijk blijken enorme groepen muggen te zijn, kokmeeuwen vliegen er met opengesperde snavel doorheen; fastfood voor ze (??).
Tentje op in Harlingen s avonds een prachtige zonsondergang op t Wad.
Volgende dag op naar Lauwersoog of verder, stevige oostenwind tegen. In Tzumarrum word ik achternagezeten door Pablo een bakbeest van een hond. De eerste bijzondere waarnrming rode wouw en veel gele kwikstaarten. Friese en Groningse dorpjes zijn lieflijk.. een SVR camping bij Den Andel, gastvrije mensen!
Woensdag door naar Bellingwolde de oostenwind is verder aangetrokken het is werken geblazen. Ik heb een route door het Hoge Land uitgestippeld is dit het vlakste stukje Nederland? Geweldige vergezichten en een koffie stop in Uithuizen daar krijg je hele termoskan koffie voor 2 euro Deze dag nog 3 rode wouwen en een vrouwtje grauwe kiekendief die ik met een andere vogelaar bij Termunten spot. Leuke ontmoeting was dat.
Mooi op tijd in Bellingwolde een echt bed bij Fatima en Erik, en een warme maaltijd; donderdag de grens over...daarover meer

1. Ed:
    13 mei 2018
    Heel veel plezier Jan .Leuk om je zo te volgen.
  2. Gerdien:
    13 mei 2018
    Mooi weer je waarnemingen, zie het een beetje voor me. Die muggen, zag later op journaal de zwermen! Heel bijzonder. Xxxxg
  3. Mario:
    13 mei 2018
    Zo kop is eraf en leuk de ervaringen te lezen. Goeie trip verder.
  4. Mark:
    13 mei 2018
    Fijn om iets van je reis te lezen. Ben benieuwd wat je mee gaat maken.
    Geniet.
  5. Ank:
    13 mei 2018
    Jan, wat verschrikkelijk de muggebulten. Hoop dat je er weer overheen bent. Plezier hoor. Leuk om zo met je "mee te fietsen".
  6. Bert:
    13 mei 2018
    Ha Jan, vandaag tijdens mn eigen tochtje dacht ik aan je, waar zou hij fietsen? Alle goeds natuurlijk met je tocht!
  7. Gerdien:
    13 mei 2018
    Maar de muggen beten toch niet? Vlogen zich dood tegen je snelle benen😊😊
  8. Gerda:
    13 mei 2018
    Ha buurman, leuk om je weer te volgen. Toch een beetje 'meefietsen'. Groetjes uit Landsmeer.
  9. Ivo Ruijter:
    13 mei 2018
    Succes en snel de grens over.
  10. Madelon:
    14 mei 2018
    Superleuk om weer mee te kunnen lezen en leven met je mooie tocht.
  11. Henk:
    14 mei 2018
    Hallo Jan,

Jammer dat je logger eerst niet werkte.
    Ik maakte me wel ongerust.
    Maar gelukkig gaat het goed begreep ik van Gerdien.
    Veel genieten en ontdekken.
  12. Martelly:
    15 mei 2018
    Dag Jan, je avontuur is in volle gang. Leuk om weer 'mee te liften', nu ook wij weer thuis zijn. Die muggen.....ze zitten er blijkbaar jaarlijks, dit fenomeen hebben we ook eens gezien, terugkomend van het vogelweekend met de Zaans Vogelwacht. Mooie waarnemingen, die rode wouwen én vr. grauwe kiek!!
    Goeie reis! Groeten, Martelly.
  13. Milo van Emaus:
    16 mei 2018