Door Nedersaksen 10 - 13 nri

15 mei 2018 - Busdorf, Duitsland

Lieve mensen allereerst wil ik jullie hartelijk danken voor alle leuke reacties op mijn eerste verhaal. Helaas de wifitijd ontbreekt vaak om dit persoonlijk te doen. Hierbij dank!!
Hemelvaart wordt hemelval.
Vanuit Bellingwolde vertrek ik onder een dreigend wolkendek richting duitsland : vandaag door grote delen ontgonnen laagveen . Meteen over de grens een monorail baan, na een ongeluk is de ontwikkeling helemaal stil komen staan.
Vaak rechte wegen wel met veel begroeing dus enigszins in de luwte.
Na 2 uur fietsen moet ik schuilen bij een bezinepomp de regen is te heftig om door te gaan. Wanneer de regen is opgehouden kom ik midden in een rommelmarkt, een paar kilometer lang. Kom langs Esterwegen een voormalig concentratiekamp, waar mannen uit putten naar toe zijn gevoerd. Ik dit willen bezoeken maar de weersomstandigheden lieten het niet toe. Na 120 km kom ik in westerstede, en het klaart op een warme douche en een heerlijk maaltijd doen me goed.
Vlak voor de camping nog een leuke waarneming 2 regenwulpen.
Vrijdag wordt een rustdag, westerstede is rodo town !! (HvE bij jou bekend??) Een soort keukenhof maar dan met rododendrons.
Zaterdag door naar het noordoosten de weser over. Afwisselend landschap Staverden en de gelderse vallei wisselen elkaar. Was Noord Frankrijk leeg dit deel van Duitsland nog leger, eerste open koffietent op 90 km.
Na de weser grootschalige natuurcompensatie ivm bremerhaven. Zeearend!! Een tocht van 140 km ik besluit een extra rustdag in te lassen. Boodschappen doen gaat niet lukken.
Op zondag controleer ik de fiets , een spaak gebroken. Gelukkig een flexibele bij me die ik monteer, maandag maar op zoek naar een fietsenmaker vanuit Hemmoor.

1. Mario:
    15 mei 2018
    Het Jan ik zie je niet zit je nu al achter de Rododendron. ;) Veel plezier verder.
  2. Odo van den Broek:
    15 mei 2018
    Leuk leuk Jan. Mooie stappen gedaan.
  3. Madelon:
    Wat ben je al ver zeg.
  4. Andrea:
    15 mei 2018
    Toch maar weer de fiets in plaats van de auto. Plezier Jan!!
  5. Kaya:
    15 mei 2018
    Super.. doe het je niet na
  6. Martelly:
    16 mei 2018
    Hoi Jan, zo te lezen is het een pittig tochtje voor je geweest! Is je fiets weer in orde?
    Wat is toeval: tref ik gisteren iemand op mijn werk die weer terug naar Harlingen moet....over de afsluitdijk (per auto!).....door de muggenwolken......ik moest meteen aan jou benen denken!!
    Goeie reis, groeten, Martelly.
  7. Henk:
    Hoi Jan,
    Ben jaloers op je, dat je naar Westerstede bent geweest. Het staat nog op mijn verlanglijstje al die rodo's daar. Maar ook deze trip vind ik geweldig dat je dat doet!!!
    Geniet er van.
  8. Yvonne:
    Wat geweldig om te doen. Leuk om te lezen 😁 groet yvonne collega van Gerdien
  9. Ed:
    16 mei 2018
    Hoop dat je noodpakket eten bij je had. Honger en fietsen gaan niet goed samen. Veel p!ezier!