Duitsland uit Denemarken in 14-15 mei

17 mei 2018 - Randbøldal, Denemarken

Vroeg vertrek uit Hemmoor en ook wel spannend; houd de flexibele spaak het?
Door een bijna Nederlands rivierenlandschap richting Elbe. In Gluckstadt zijn volgens de app OSMand ( waar ik alle info offline vanaf haal en waar ik alle routes heb geupload) 3 fietsenmakers, maar ja ik had het kunnen weten;-maandag is internationale vrijefietsenmakersdag!
Ik besluit bij een koffie met kuchen op een heerlijk terras om door te fietsen.
Eerst voert de route langs de Elbe dijk en andere riviertjes...vervolgens kampeer ik langs de Eider bij een camping met een magnifiek uitzicht en een heerlijk tapbiertje!
Gelukkig heeft de flex spaak het goed gehouden. De eerst volgende fietsenmaker is 15 km verderop, voor de volgende morgen. deze had gelukkig een spaak van de juiste lengte en heeft deze er mooi opgemonteerd. Had de constructie van de flex spaak nog nooit eerder gezien.
Hierna opgelucht doorgefietst en er een korte tocht van gemaakt richting haithabu dit is een vikingvesting geweest er werden goederen vanuit de oostzee naar de noordzee(en vice versa) over land vervoerd. Indrukwekkende wallen een beetje westerbouwing (bij Doorweth) maar door mensen aangelegd! Nu ligt ietsjes zuidelijker een kanaal wat Sleeswijk doormidden splijt. Avonds gezellig op de camping met andere (nederlandse)fietsers, daarvoor T was een spannende leuke dag met goede afloop!

1. Madelon:
    17 mei 2018
    Gelukkig loopt je vakantie niet spaak 😁😁😁 leuk om te lezen. En fijn dat je het zo naar je zin hebt.
  2. Marja:
    18 mei 2018
    Haithabu, wat ‘n fantasievolle naam!
    Een goede tijd in Denemarken!
  3. Sarah:
    18 mei 2018
    hoe snel je dan in Denemarken bent! Doorzetter / doortrapper!
    En geen zadelpijn? Knap hoor!
  4. Henk:
    18 mei 2018
    Fijn dat je ook gezelligheid vind op de camping, en bijzonder dat je het vergelijkt met de Westerbouwing. Zo komt als kind logeren toch nog van pas.
    Geniet ervan!
  5. Martelly:
    18 mei 2018
    Hoi Jan, goed om te lezen dat er ook tijd voor een tap-biertje is!! Fijn dat je fiets weer in orde is.