Oostzee route en Insel Usedom

29 mei 2018 - Grambin, Duitsland

Tijdens het inpakken in Greifstad word ik op de koffie gevraagd door de buurman.
Huge camper met voortent, zijn vrouw werkt in Greifstad en hij vanuit de camper.
Leuke ontmoeting maar daardoor later op pad dan anders.
Het fietsplan voor vandaag via Oostzeeroute naar Wolgast en vandaar de Mecklenburgischer Seen-Radweg oppakken;
Deze route ga ik volgen tot Luneburg (650 km). Het eerste deel daarvan bestaat uit een grote ronde over het Insel Usedom.
Eerst een stuk provinciale weg uit Greifstad maar eenmaal van de doorgaande weg is het Genieten, kleine percelen vol met klaproos, korenbloem en kamille afgewisseld met beuken en strand; De Oostzeekust. Een heel mooi stuk, lunchpauze in Wolgast en t wordt echt warm. Usedom is een aaneenschakeling van kust naaldbomen en Keizerlijke badplaatsen met giga wandelpromenades. Had Prora iets van waanzin, dit is ook wat.
Plm 15 km boulevard met de meest mooie en sjieke hotels pensions en aanverwante artikelen. Niet door te komen en behoorlijke stukken mag er niet gefietst worden.
Dit schoot niet op en de campings waren verdwenen. Verkeerd businessmodel.
Eenmaal uit de drukte moest ik nog een behoorlijk stuk naar een camping ; bijna op de poolse grens een oase van rust met ook nog een prachtig rietstrand waar
het miegelde van het kleine vogelgrut. Mooie afsluiter van de dag met ondergaande zon aan de ene en opkomende bijna volle maan aan de andere kant.

1. Gerdien:
    29 mei 2018
    Mooi verslag weer en wat een bijzondere en verschillende 'werelden'. Je gaat voorspoedig, de weergoden belonen je goed. Lieve groet vanuit een- zeer welkom- regenachtig Landsmeer.xg
  2. Carola Both:
    30 mei 2018
    Hoi Jan,

Van HvZ kreeg ik de link naar je blog.
    Wat een mooie verslagen en wat een bijzondere reis weer.
    Geniet van de prachtige tochten en de ervaring.

Hartelijke groet :)
  3. Martelly:
    31 mei 2018
    Hoi Jan, wat een mooie natuur beleef je. Ik 'vergeet' gewoon even al het steen en de promenades. Alhoewel....zoiets is natuurlijk ook leuk om te ervaren. De bloemenvelden die je beschrijft zijn zó prachtig, hè! Rook de kamille lekker? Je bent al een eind op weg, sjappoo! Goeie reis en groeten!