Münster, Duitsland

Thale - Munster

1 juli 2016 - Münster, Duitsland

Vanaf de kloostercamping in Thale vertrek ik westwaarts; ik blijf de R1volgen. Het is heerlijk fietsweer. De route gaat vaak langs de randen van de dorpjes tegen de bergkant aan. Na Goslar zijn de DDR klinkers verdwenen, de vergezichten blijven prachtig. Soms lijkt het alsof de vakantieperiode is aangebroken hier en daar is t druk.
Op de camping in Seesen is daar niets van te merken, wat een treurigheid (wel schoon en goedkoop). Richting Hoxter de Harz uit en het Weserbergenland in, meer langs provinciale wegen, vervolgens het Weserdal in. Lekker vlak en km's maken.
Prachtige stadjes, ook de volgende dagen geldt dat; maar ook is deze streek dichter bebouwd dan ik gewend was. Lange stukken traject door oude kernen met giga uitbreidingen. Nog een keer een heuvelrug over. Op de laatste echte klim in een prachtig beukenbos is een beuk over de weg heen gevallen. Bagage eraf en door het bos een paar keer heen en weer lopen en dan weer verder.
En dan opeens rijd ik op de Veluwe / Achterhoek. Voedsel arme dennenbossen en veel mais. Maar wel heel veel beekjes/rivieren overal.
Thuis begint te naderen, wanneer ik in Munster aankom, nog maar een klein weekje over. De afgelopen 4 dagen 450 km weggefietst.
Maar wel lekker genoeg tijd om rustig uit te fietsen op t vlakke.
Helaas geen bijzondere vogelwaarnemingen meer (wind/bebouwing)?

1. Lily:
    hoi Jn,
    wat vliegt de tijd zeg. dat je al weer zo snel naar huis komt.
    Maar ja je weet wat ze zeggen: als je het nest ruikt dan gaat het snel. Zeker voor een vogelaar.
    Geniet van je laatste week.
    Groetjes lily
  2. Paul, Colette:
    Ha Jan,

Alweer de laatste week in! Dan gaan de twee maanden inderdaad als een speer. Je blog en reiservaringen zijn prachtig, een mooi beeld van je belevenissen tijdens de fietstocht. Mooi ook dat alles fysiek goed verlopen is, ik bedoel maar zo'n boom wil je niet op je hoofd krijgen...
    Nou en ik begrijp dat je via Gerdien alle Nederlandse ontwikkelingen ook goed volgt. Altijd handig om naast de bezinning van je tocht ook voeling te houden met hetgeen er bij ons en om ons heen gaande is. Nou veel goeds tijdens je laatste stuk en op naar een mooie "Fahrt zu Hause" :)
    Groet Paul, Colette
  3. G.v.d.Broek:
    1 juli 2016
    Jajaja..nog een paar dagen! Het nest zal ik even flink opschudden en reinigen zodat het goed binnnenfietsen is! XXG
  4. Madelon wever:
    1 juli 2016
    jan heel veel plezier en ik hoop dat je veel mooie bijzondere vogels ziet de komende dagen.
  5. Odo:
    1 juli 2016
    Wat vliegt de tijd. En wat een mooie verhalen en foto's. Nog even doorzetten. Geniet im Münster. Lekker een hapje eten in altes leven.
  6. Henk:
    2 juli 2016
    Jan, hou je haaks de laatste loodjes.........
    Hopelijk niet het zwaarst. Het wordt tijd dat je je schrijftalenten gaat bundelen.
    Groet van Henk
  7. Martelly Krielen:
    2 juli 2016
    Hoi Jan,
    Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties. Geniet, geniet van je laatste dagen van je prachtige reis. Het zal heerlijk én gek zijn als je ons dorp weer binnen zult rijden.... .
    Dit pakt niemand je meer af!

Groeten, Martelly.
  8. Marja Verweij:
    3 juli 2016
    Hai dappere fietser,
    Ik hoop dat je de laatste dagen wind mee hebt. Het avontuur is alweer bijna op. Nog veel plezier met de laatste loodjes.