Osnabruck - Landsmeer 14-19 6

20 juni 2018 - Eibergen, Nederland

Gisteren ben ik van mn fietsplan afgeweken. Vlak voor Osnabruck ben ik westwaarts gaan rijden. Nederland is nu binnen een dag te bereiken.
Weer een landelijk glooiend landschap naarmate Nederland nadert wat vlakker. Ik kruis de flamingoroute..vlak voor de grens begint het te regenen. Regenjas aan voor het eerst sinds 10 mei. Natuurkampeerterrein de Meene bij Buurse bereikt eerst maar boodschappen gedaan en toen tentje opgezet later is het weer droog.
Heerlijke pannenkoek gegeten vlakbij.
S morgens word ik gewekt door spechten en boomklevers ook loopt er een haan in de buurt. Merels beginnen ook aan hun ochtendlied zo rond kwart over vier.
Blijf nog een tijdje liggen met oordoppen in en mp3 aan.
Remblokken vervangen en de was gedaan, heerlijk lui koffie en een boekje.
S middags een mooie tocht door de grensstreek helaas waren de flamingo's niet thuis; wel een overstekende adder in het haaksbergerveen, een prooi nog mooi zichtbaar in zn lijf.
Verder ook nog een grote groep roeken en een regenwulp alleen in een kaal weiland. Geoorde futen met jongen in verschillende vennen.
Op de camping wordt een gaai aangevallen door een merel en zwartkop de jonge piepen hard.
Een avondwandeling en tot 10 uur in korte broek en t shirt voor de tent wat een heerlijkheid!
De volgende dag op naar Eerbeek met een tussenstop in Ruurlo. Op de koffie bij de familie Taal en hun nieuwe huis bewondert. Het werk vordert maar voorlopig genoeg werk te doen!
Vanaf Ruurlo is het een aaneenschakeling van landgoederen en kasteeltjes.
En dan is daar de Ijssel tot mijn verbazing vol met water; in andere delen van Europa heeft het dus wel geregend.
Brummen Hall blijft een van de mooiste fietsstukjes prachtige van Nederland!
Kamperen op het NIVON terrein voelt heel vetrouwd bijna thuis! Gezellige en omgedwongen sfeer.
Zondag heerlijke tocht gemaakt door de onzalige bossen, veluwezoom, posbank, deelerwoud hoenderloo en via beekbergen klarenbeek en voorst weer terug naar Hall. Het is net buitenland zo mooi en de fietspaden zijn vaak hobbelvrij!
De laatste campingmaaltijd gemaakt onder een afdak ivm dreigende regen. S avonds gekuierd door Hall een heerlijk wandelingetje.
Op de camping eerst heerlijk koffie bij de buren gedronken en voor de laatste keer een droog tentje opgevouwen en ingepakt. Via Apeldoorn en Asselt richting Uddel de prachtige Veluwe over. Het begint vies te miezeren...gelukkig is Harderwijk niet ver meer en ik overnacht en eet bij broer Bert. S avonds een kopje koffie bij Hennie en Henk.
Laatste dag eerst vieze miezer en veel wind over de Knar door een eindeloze polder richting Almere Haven. Helaas alle mogelijke koffietenten zijn daar nog dicht om half twaalf.
Gelukkig knapt het weer op. Snel een bammetje in t gras de allerlaatste kilometers...via Ijburg en dan de Schellingwouderbrug.
Gerdien is thuis...een mooi avontuur ten einde na 3300 km.
Het is mooi geweest maar t voelt goed om weer thuis te zijn!

1. Jan J. Kraaijenzang:
    20 juni 2018
    Complimenten voor je mooie verhalen Jan en natuurlijk de afstanden die je elke dag overbrugd hebt.. de natuur is mooi helemaal als je daar fysiek en mentaal deel vanuit maakt... ik probeer dat hier in frankrijk ook te ervaren en dat lukt telkens weer... geniet nu weer van landsmeer het twiske en natuurlijk samen met gedien de draad weer oppakken.. merci et abientot zal je verhalen missen..
  2. Ed:
    20 juni 2018
    Mooi, weer veilig thuis, waren mooie fotos en verhalen Jan. Was leuk om je te volgen!
  3. Odo van den Broek:
    20 juni 2018
    Onwijs mooie ervaringen erbij. En blij dat je heelhuids weer thuis bent aangekomen.
  4. Martelly:
    20 juni 2018
    Dag Jan, welkom thuis!! Fijn dat je, los van wat schrammen en kneuzingen, het er verder goed afgebracht hebt! Dank voor je mooie fietsverhalen, en klasse!!! dat je ook dit avontuur maar weer voor elkaar hebt!
  5. Paul:
    21 juni 2018
    Ha Jan, prachtige tocht en mooi zoals je ook ruimte neemt om je belevenissen in je blog te delen. Je beschrijft het mooi en kleurrijk. En ik kan me indenken dat het ook fijn is om weer thuis te zijn. Je kan in elk geval een geweldige ervaring bijschrijven!
    Veel goeds en groet, ook aan Gerdien.