Luneburg - Osnabruck 11-13 -6

14 juni 2018 - Haaksbergen, Nederland

Maandagmorgen tijd om in te pakken en afscheid te nemen. Een beetje droevig maar ook gelukkig; dat ik deze reis kan en mag maken, stap ik op de fiets.
Nog ongeveer anderhalve week te gaan.
De eerste kilometers mul zandpad over de heide, daarna meer glooiend asfalt met heide maar ook mais en dennenbos.
Na 40km volg ik de wumme radweg richting Bremen.
Aan de 'lage' kant van de luneburger heide opvallend veel beekjes en riviertjes met stromend water, bij een bruggetje op rotsblokken een ijsvogel.
Aan de noordkant van Bremen de 'delta' van de wumme..een uiterwaarden landschap..een beetje Goedereede maar dan veel groter.. prachtige bomengroepen en linten, een paar weken geleden moet het hier een uitbundige bloemenpracht geweest zijn.
Excursies naar kwartelkoning ...porseleinhoen passen helaas niet in mijn reisschema( vergeet ik weer eens een foto te maken)
Camping in verval...beeld van een tijdverdrijf dat langzaam verdwijnt(??). Goed voor een mooie fotoreportage.
De volgende frisse ochtend op weg naar Bremen eerst nog een stukje uiterwaarden en dan via een oude dijk de woonwijken in en dan plop zomaar in hartje stad. Dat went nooit voor mij best mooi die Dom maar al die prikkels en indrukken ik wil doorrrr en de stad uit..wel een mooie rode nieuwe Opinel gekocht.
Na Bremen volg ik de bruckenradweg die ik tot Osnabruck ga volgen. Ik volg een iets oostelijker route dan op de heenreis; vlak en gloooiend wisselen elkaar af de volgende 2 dagen. Agrarisch land...met een stukje bos en verder leeg. Actieve turfwinning op een lang rechtstuk moor.
Wel een havik, groene spechten en heel veel groenlingen!
Op de camping vlakbij Osnabruck een Poolse Canadees die uit Gibraltar is komen fietsen. Leuke ontmoeting..en Nederland lonkt voor de volgende dag!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Madelon:
    14 juni 2018
    Ik heb de foto.s eens rustig zitten bekijken. Wat een bijzondere beelden. Mijn favoriet is de extended versie van een trabant...
  2. Bert:
    15 juni 2018
    Haaksbergen al? Jan dan ruik je de stal haast na zo'n lange tocht. Alle goeds met de rest van je reis
  3. Martelly:
    15 juni 2018
    Hoi Jan, de laatste loodjes komen in zicht.....! Geniet er van, voor je het weet ben je weer thuis (of misschien wil je dat ook wel weer....!!). Groet, Martelly.
  4. Henk:
    16 juni 2018
    Jan, wat een rondreis heb jij gemaakt.
    Wat heb ik respect voor jou!

fijne thuiskomst.
  5. Marja:
    16 juni 2018
    Het zit er al weer bijna op Jan. Wat n fantastische tijd heb je gehad, op dat ene voorval na. Een fijne thuiskomst straks en tijd om na te genieten! Neem nog wel wat foto’s 😊👏