Elbe Luneburg 6- 11 juni

12 juni 2018 - Egestorf, Duitsland

Het is nu een aantal dagen superwarm. Op de camping in Bleckede is weinig schaduw, er is wel een zwembad, maar vanwege de wonden op de knie is zwemmen niet aan de orde.
S ochtends drink ik uitgebreid koffie in een echt koffiehuis en ga naar de kapper.
Ik vergeet een foto te maken maar het interieur en de kapper zelf hebben een begin jaren zestig outlook.
Daarna een tocht aan de noordkant van de Elbe grote delen leeg polderland dit was 20 jaar geleden nog spergebied met wachttorens aan beide kanten.
Nu is dit ooievaarsland!!
Vertrek naar Egestorf op donderdagochtend een korte tussenstop in Luneburg door hete droge heidevelden en naaldbossen en niet te onderschatten hellingen. Op de camping spot ik een paartje goudvinken en een ree en heel veel dutchies op doorreis.
Vrijdag rustig inpakken een klein ritje over de hei en toen naar de prachtige AIRbnb woning met prachtige tuin en natuurlijk Gerdien die met enige vertraging aankomt.
We gaan er een heerlijk weekendje van maken!
Zaterdagochtend ontbijt achter de,Alte Kirche onder de bloeiende zoemende geurende lindebomen, wat een heerlijke plek. S middags een wandeling over de hete hei de lucht trilt en de natuur snakt naar een beetje regen. Veel geelgorsen en leeuweriken. Zondag naar kunsstatte brossard. Een echtpaar heeft hier in de periode 1915-1950 een eigen kunstzinnige woonomgeving gecreeerd. Zoveel te zien heel bijzonder!Daarna nog een slenterwandeling door Luneburg
En dan zit zo n weekendje er zo weer op t was heerlijk!

1. Gerdien:
    12 juni 2018
    Ja dat was een ontspannen weekend op een mooi plekje...gaan we zeker nog een keer bezoeken😊😚
  2. Madelon:
    12 juni 2018
    Ik hoorde niet alleen vogels maar ook romantische violen.

Sterkte met je lijf. Tof dat je dit niet je plezier last vergallen.
  3. Sarah:
    13 juni 2018
    Luneburg van de Luneburger Heide?
    Lijkt me heel inspirerend deze reis, zo verbonden met de natuur, jezelf
    en ook een heerlijk weekendje met lief.
    Fantastisch!
  4. Martelly:
    13 juni 2018
    Hoi Jan, wat ben je toch een doorzetter, top hoor! Fijn dat jullie samen waren!
  5. Marja:
    16 juni 2018
    Prachtig: onder de bloeiende zoemende geurende lindebomen. Ik kan ze zien, horen en ruiken!