Landsmeer, Nederland

Munster - Landsmeer

4 juli 2016 - Landsmeer, Nederland

Een miezerige rustdag in Munster; een bezoek aan het Picasso museum en het centrum van de stad. Op een bio markt koop ik heerlijke pfifferlingen en oesterzwammen voor het avond eten. S avonds voetbal gekeken, jammer voor de Belgen. Op de camping een ekster die het voorzien heeft op mijn voorraad mueslirepen.
In de nacht heftige regen en 's morgen is het toiletgebouw overspoeld door jongelui terug van een rockconcert. (Bier voor t ontbijt !), alles in een heel gemoedelijke stemming.
Vandaag op weg naar Nederland... voorbij de stad eerst vlak en daarna weer wat heuvels. Langs kasteeltjes en opnieuw glibberige zandwegen.
Het is fris en nat onderweg. Voorbij Havixbeck wordt het land leeg, agrarisch met afwisselend beuk/eikenbos. In Stadtlohn doe ik de laatste Duitse boodschappen en fiets via de vertrouwde knooppunten naar het natuurkampeerterrein bij Winterswijk.
Tijdens mn dagelijkse telefoongesprek met Gerdien valt me op dat mn binnenband door de buitenband steekt. De buitenband is helemaal op. Op een geleende fiets eet ik nog wat in Winterswijk. De volgende ochtend lap ik de buitenband een beetje op met buitenbandplakkers, fietsenmakers zijn pas dinsdag weer open, en besluit met de trein naar huis te gaan. Fietsen durf ik niet aan met de achterband, dus het wordt lopen vanaf de camping naar het station en vanaf CS naar Landsmeer.
Net ingestapt wordt het donker in de Achterhoek een meer dan hevige regenbui stort zich over het verzopen land.
Iets verderop 2-scholeksters in het maisland.
In Amsterdam schijnt de zon! Een biertje bij de buren en na 3990 km op de fiets of ernaast ben ik weer thuis, met slingers!!
Het was een fantastische belevenis en gezond en heel weer thuis.
Beste lieve blogvolgers dank voor jullie warme reacties en mag je ooit de kans krijgen....GO!!!
Jan, vanaf het terras in de Klaverstraat.